måndag, november 13, 2006

Måndagen efter mini-semestern...

Och det känns som om man aldrig var ledig. Dock sa inboxen på jobbet något helt annat. 124 olästa mail, efter spam-rensning. Kan ju inte säga att jag suttit arbetslös under förmiddagen, o så här framåt kvällningen har jag iallafall hunnit öppna dom alla.

Veckan i Smålands mörka skogar var super. Jag som brukar få lappsjuka efter ett par dagar fattar inte riktigt att en hel vecka gick så fort. Har pulat med en variant till hattarna: Sweet Caps, som du kan se här brevid. Fler bilder finns på siten här. Får ursäkta att jag ser lite pömsig ut på bilderna, men vem fan gör inte det en måndag precis efter lunch? Har lärt mig av allvetande mamma att modellen är uppkallad efter sotarnas mössor då någongång på 50-talet. Alltid lär man sig något nytt.

Jag skulle pula med min Saga, men tji fick jag. Hann väl ett par illustrationer, men på tåget hem i Lördags kom jag på ett annat maner, ett helt annat sätt. Så det blir till att göra om. När nu det bli lämpligt. Får helt enkelt skylla på min katt "Tussan" som turligt nog inte var lika grinig som hon brukar, utan redan första dagen, förlät mig för att vi inte har setts på ett tag o kelade som attan. Hon har det bra där nere i skogarna, med syrran o det lilla nytillskottet Änglasmulan. Men hon är saknad här uppe. Vad går upp mot en liten, trind, grå katt som gillar att slicka en på kinden under en mörk November kväll?
Nu är det iallafall dax att ta kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar