tisdag, oktober 31, 2006

Cartoonic



Har laddat upp lite nya bilder på siten under ett nytt segment, Cartoonic. Till mestadels ett par år gamla bilder, helt i min gamla stil då jag krampaktigt höll fast i vattenfasta tuchpennor 005. Vi var ett, jag o tuschpennorna. Avverkade säkert ett 50-tal under ett par tre år. Inget illa om det. Det är positivt att lära sig ett medium, ett sätt utan o innan, men om man jämför före o efter mina horisonter breddades så är det fan som natt o dag. Lite kul att kolla igenom block efter block med ungefär samma stil, samma motiv, samma maner. Om Picasso hade en blå period så hade jag en cartoonic, med motiv av brudar (gärna halvnakna) och monster. Hade nog ett behov av att få uttrycka lite saker som kanske inte riktigt gick ihop med sättet att måla på. Men fan den som inte kan ändra sig. Det är viktigt att vara anpassningsbar o allt det där, o det, det är jag utav den.
Äldre variant på bild alá Cartoonic style här ovanför till vänster. Nyare illustration alá 2006 över till höger.

Det är torsdag, o sista arbetsdagen på veckan (dag före röd dag - tack för gamla statliga regler). Sen är det semester en vecka. Semester, frihet, vinter o vila. Kommer komma hem välfödd av mamma o utsvält på storstaden. Landet kan ha den inverkan på en. Men fan vad skönt det ska bli...

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar