måndag, november 20, 2006

Mörka November...

Lite deprimerande att ge sig ut i regn o rusk, mitt i svarta natten o åka till jobbet i morse. Vem gillar måndagar? Dessutom mörkt, kallt, lite halvt fruset o bara slask. Har vant mig vid att Subban (bilen) är rätt mörk inuti av elfelet. Lite mysigt. Måste fixa en adventsstake till instrumentbrädan, en sådan man kopplar till cigguttaget, så att julstämningen blir total. Kanske ger det även lite ljus att se vissa av knapparna under radion. Vem vet.

Kan alltid längta till, o se frame mot ett par veckors ledigt i jul. Vet inte hur många år sedan jag inte jobbade i mellandagarna, men nu får det fanimig vara slut med det. Jag tänker njuta, äta knäck så det sprutar ur öronen o bara vara där i decembermörkret. Ha ho.

Har beställt en fottosession till helgen av Heidi. Har nya mössor o hattar som ska förevigas.

Fick ett mail från nån som sett mina illustrationer på siten o gillade dom. Supernajs. Det är sådant man får leva på i mörkret, när jobbet är hysteriskt o man är lite halvt förkyld mest hela tiden.

Har även, för första gången i mitt liv, beställt färdigsydda gardiner till vardagsrummet. Satt där o funderade på hur smart det var att köpa löpmeter när kostanden var lika stor som att tjacka färdiga panellängder. Så jag värderade den tid jag sparade högre, för en gångs skull o skicka efter det färdiga paketet. Kommer säkert att dö när jag ser kvaliten på sömnaden. Kommer säkert att rysa, o jag är den enda som ser hemskheterna i kanterna, de oraka fållarna, det slarviga sömnadsarbetet. Påminn mig om att min tid är viktigare när gardinerna kommit. Snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar