tisdag, september 26, 2006

Hatten är huvudsaken sägs det...


Jag gjorde några hattar under semestern. Mest kanske för att det är lite kul, lite udda, lite roligt med hatt. De visade sig även lösa ett stort problem då håret inte flög rätt in i nyllet under mina små cabbils färder till o från jobbet. Både praktiskt o kul med andra ord. Bilden visar den bruna varianten, med rosor, pärlor o gud vet vad. Den skimrar snyggt.


En liknande variant var den som knallade ifrån mig på marknaden i helgen. Modellen hade jag modifierat till att vara vinterhatt, i ylle, o heltäckande. (Man kan ju inte ha blåshål när vintervinden viner runt öronen).

Hemma testar jag lite applikationstyper på hattar nu, vi får se vad det blir. Jag lovar o svär att jag inte ska tillverka 100 stycken som hamnar i en låda i källaren. Jag lovar, lovar, lovar (fy fan vad jag ljuger).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar