måndag, september 25, 2006

Dagen efter marknaden...

Så var marknaden över. Man kan tro att 6 timmars aktivt leende inte skulle vara jobbigt, men det är det. Det kan både Heidi o jag intyga. 55 visitkort gick åt, säkert 100 smickrande kommentarer, men en totalt sugig försäljning.

Åh...jag minns Streets första julmarknad då t-shirtar o mössor gick åt som snö i vintersolen. Det var skillnad det.

Jag fick facen klara, det var ju bra. Kanske var de i minsta laget när de väl kom upp bakom ståndet. Men det funkade. Loggan i plast fick jag förstärka i kartong o klippa runt. Man ska inte klippa i kartong, det är svårt. Den funkade iallafall oxå. Tog lite fotton på hur det såg ut -->

Inte världens bästa bild, men det ändå. Bakom syns våra stolar. Skyltningen i sig funkade fint o lockade till mycket plock av besökarna. Vi arrangerade lådor, draperade med svart underlag o organza, där smycken välde över kanterna. Två torsodisplayer som visade halsbanden ur båda kollektionerna, samt 5 armbandsdisplayer. Ville att själva skyltningen skulle se inbjudande ut, o det får jag lov att säga att den gjorde.

Slänger med en närbild på det ena facet oxå -->
Uppnäsa var en ny sak att gestalta :) Snorkig typ var det.

Så får jag passa på att tacka Heidi, som stog ut i två dagar med äggmackor, godis, kanelbullar och latte. Du är en klippa som vanligt. En tysk klippa, men ändå en klippa...

Nu får jag väl återhämta mig i lugn o ro, tillverka en ny vintermössa eftersom den jag gjort som prototyp (läs till mig själv) vart såld till en dam i kort hår under marknaden. Den knatade glatt i väg på en ny skalle, väl värmande någon annans öron....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar