måndag, februari 04, 2008

Pelarprojektet har startat...

Nu har det dragit igång, efter 3 år i träda, opåbörjat, ogenomtänkt, det dåliga samvetet har äntligen lättat något.

Projektet "Måla pelare mellan vardagsrum o kök" på något kul sätt gick från marmorering i fil till väggmålning i akryl. Efter lite inspiration från en tapet i något läckert inredningsreportage, lite anpassning i teknik, motiv o färger (nej det ser inte alls ut som orginalet) så påbörjades själva görandet i Lördags kväll.

Efter ett antal timmar både då och i går så är resultatet detta.
Mannen har inte skrikit än, men vi får väl se.

Lite läskigt att stå o måla på vägg, eller en "pelare" med 2,5 sidor. Det känns liksom lite väl permanent, trots att det bara är att kleta över med väggfärg om det vill sig illa.

Ja, ja, projektet är iallafall igång, o det kommer ta sin lilla tid att färdigställa. Motivet brevid är inte ens en tiondel av den totala ytan som ska bearbetas :)

Det var iallafall skön avkoppling jämfört med projekt "hysteriskt mönstrad kofta" som jag stickat på sedan jul. Den blir snygg, javisst, den är jäkligt mönstrad, javisst, den är det mest avancerade jag stickat, javisst, men jag börjar tvivla på att storleken är rätt. Kanske kommer jag inte ens i den när den väl är färdig, vilket inte skulle förvåna mig det minsta. Får väl se ut någon lite smalare person o donera skiten till. Motivationen att färdigställa det hela skönk omedelbart till 0,2.

Until next time...
Ha de!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar