tisdag, februari 12, 2008

Mer pelare....

Pelarprojektet går vidare in i februari. Det går långsamt framåt, men ändock bra.
Motivet växer fram blad för blad, gren för gren.
Kanske blir det alla delar jag skissat, eller så skiter jag i vissa (tacka gud för blyerts). Är inte riktigt säker än. Har en misstanke om att motivet högst upp mot taket o längst ner mot golvet kommer att ta död på lusten. Jag är inte bäst på att stå på stege, o sitta på knä är bara att fetglömma med mina sumpiga knän.

Det är dock fascinerande vad långt man kan ta ett motiv med en begränsad färgskala på svart, vitt, beige o grönt. Kanske är det det jag gillar med motivet, att det känns rätt färgmässigt balanserat. Det blir inte så plottrigt som det skulle kunna ha blivit med fler färger, hur koordinerade de än var. Sen gillar jag nog min pricktekning för skuggning, den känns lite 3-d aktig ut på underlaget. Ett par shyssta penslar av svinborst har jag fått offra so far, o det lär ju bli ett par till, men det är det värt.

Annars avslutade jag projekt "otroligt komplicerad kofta" med att konstatera att skiten vart för liten. Den hänger nu över en köksstol o skäms, o där lär den bli hängande i väntan på antingen drastisk viktminskning eller annat under ovanifrån. En ny, bättre är dock på G. Det vore ju själva den om jag inte kan sticka en kofta till mig själv efter alla dessa år :). Den här gången dock i bomullsgarn (insåg att vintern sällan är för evigt)

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar