onsdag, februari 27, 2008

Mitt i veckan...

O jobbet knatar på i en rasande fart.

I helgen blir det Syfestivalen på Sollentuna mässan med mamsen. Antagligen har de samma saker som förra gången, men nu är jag faktiskt på jakt efter en specifik sak. Vet inte riktigt vad den heter men det är en mijjäng man kan sätta på bokblad för att lättare följa med rader i stickdiagram o liknande. Väldigt bra uppfinning vad det verkade.

Annars börjar det bli hög tid för en tripp till Liljevalchs Vårsalong. 16:e Mars är sista dagen. Eftersom mamsen kommer upp i helgen får vi nog avverka båda omedelbums.

Har även hunnit sukta en del efter Atelier Stockholm o deras förberedande Kvällskurs. Kanske ska ställa in siktet på den till Oktober i år....den verkar onekligen smaskig. Bilderna på deras hemsida kan få vem som helst att dåna. Att lära sig traditionella tekniker o metoder när man målar måste vara oslagbart. Brist på idéer har jag aldrig haft, men det tekniska kunnandet kan relativt ofta sätta sina begränsningar. Fan vad coolt att lära sig saker rätt o riktigt, från folk som verkligen kan. Det skulle passa mig som handen i handsken. Energin som läggs ner borde ge återbäring i alstrena som görs. Precis som det gjorde på Beckmans kvällskurs.
Sugen är jag!

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar