torsdag, februari 08, 2007

Snart helg...

Vissa veckor går så långsamt o ändå så snabbt. Massor på jobbet, massor att göra.

Har bestämt att Subban (bilen) sjunger på sista verse. Inte för att det är något fel, förutom elfelet, på henne. Inte för att hon inte har tjänat mig bra. Varit liten, smidig, gullig o rar. Men bägaren rann över härom veckan när batteriet var urladdat för 3:e gången o jag fick punga ut med 900:- för ett nytt, o när vädret bestämde att nu minsann skulle det bli vinter. Så jag har sladdat fram, skrapat rutorna på både insida o utsida i dagar nu o jag fryser. Huttrar o skakar fram i trafiken. Jag pallar inte det. Jag vill ha en varm bil, en med AC o värme på bakrutan, en man kan knappa sig till varmluft på framrutan, som har värme under rumpan på sätet. En som inte släpper in fukt som fryser o aldrig försvinner. Det är inte för mycket begärt.
Så vi var o provkörde bilar i helgen o jag har bestämt mig för att nästa bil blir en Citroen C2. En grå som ska heta "Lilla Grå" o som ska värma både min kropp o själ. Jag ska susa fram på dubbdäck i vinterväglag, varm om händer, nylle o bak. Det sorgliga är att cabkörningarna därmed upphör. Ingen vind kommer ta tag i mitt hår i sommar, ingen sol kommer värma min skult. Det är fan tragiskt igentligen. Hur gammal har man inte blivit när det praktiska går före ens frihetskänsla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar