måndag, januari 08, 2007

God fortsättning...

Får man väl lov att säga. Det vart en jul o ett nyår utan snö. Det verkar generellt bli en vinter utan långkalsonger. Det har inte hänt så länge jag vill minnas. Fascinerande.
Min kära make har hjälpt mig o fixat arbetsrummet. Nya skåp, dörrar till bokhyllor o lådor, precis överallt. Nu får jag in alla saker. Det tråkiga är att jag typ har plats för endast ett par tre mönstertidningar till sedan är det lika fullt som det var innan. Jag har helt enkelt ett för litet arbetsrum.
Resten av julen har jag pillat med lite nya grejjer. Ett antal prototyper blev det. Ska pula lite till innan jag fottar det hela. Det man kan säga är väl att det spinner vidare på accessoar-spåret, men med lite mer vår/sommar känsla.

O nu är julen definitivt slut, man är tillbaka på jobbet, kunde (som alltid) varit ledig minst en vecka till. Man stirrar in i skärmen mellan alla möten o fattar inte riktigt att man är tillbaka, inlåst på ett kontor. Jag är inte en bra måndag-människa. Har problem med att komma ihåg vad jag gjorde innan jul, vad jag borde göra i dag, vad jag borde fixa resten av veckan. Sedan har jag slutat röka för andra gången o glömde nikotinpillrena hemma i morse, så röksugen är jag oxå. Till på råga på allt. Har funderat i timmar på varför jag igentligen ska sluta röka när det är en sådan plåga. Det kanske är lika bra att få lungcancer o dö bara man slipper det här suget. Ja, hjärnan är skum när kroppen utsätts för abstinens. Många konstiga tankar blir det.

Mot ett rökfritt 2007!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar