tisdag, december 19, 2006

Julveckan...

Så kommer den här tiden på året igen då julen närmar sig. Klapparna är klara (jag är duktig som vanligt), researrangemang ner o upp till Småland ordnad o den allmänna planeringen för 2 veckros ledighet fixad. Äntligen ska skåp o annat som krävs för total organisation fixas i mitt arbetsrum. Fy fan vad det är bra att vara gift med en händig man. Jag har planerat o skissat o planerat igen. O inte minst, tack till Skatteverket, för återbäringen. I love you.

Hantverksmässan i Sollentuna var som den brukar. Inte så där jätte mycket att hänga i julgranen. Hittade dock en smaskig smed med hejdundrande vackra ljusstakar. Trots skatteåterbäringen kunde jag dock inte förmå mig att ihandla en ljuskrona för 8 lax.

Nu gäller det att härda ut på jobbet i 3 dagar till, eller 2,5 om vi ska vara petiga. Det är den vanliga hetsen. Allt ska vara klart innan jul på inga resurser alls, men om jag överlevt så här många år så överlever jag nog Paniken 2006.

Det börjar iallafall bli kallt igen. Har packat långkalsongerna i resväskan, o lokaliserat mina supergamla tumvantar, som en gång i tiden var blå tror jag. Mössor har jag iallafall o rattmuffen till bilen satt ju på sen tidigare. Så jag är klar för vargavintern. Jag är redo att blåsa av det här året med hummer o champagne o jag är redo för att bli överöst med julklappar. Com On bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar