fredag, december 01, 2006

Ack du mörka advent...

Har hittat något som kallas smockmaskin. Det är bara det att den verkar totalt omöjlig att få tag på här i Sverige. Har ställt frågan på ett antal syrelaterade forum, men inte en kotte har sett en. Om någon, någonstans har sett en Smockin Pleating som det så vackert heter på engelska o vet något jäkla ställe i Sverige som har en, så hör av er. Jag har som vanligt en idé eller två som jag skulle vilja förverkliga med maskinen i fråga.


När mörkret kommer rinner liksom lusten ur en. I allafall lusten att ta sig ut efter jobbet. Det är svart som natten o lusten att bege sig ut till Centrum för att handla julklappar är lika med noll. Mycket folk, för varmt, för dålig luft, folk som går i vägen, som stannar mitt framför en, som helt enkelt bara är i vägen. Om jag bara hade möjlighet skulle jag ta ledigt en dag o vara på plats vid 10 på morgonen. Förekomma alla trängande idioter. Förekomma all värme av folks svettiga kroppar på julklappsfärd. Hmmm...hoppar nog över shoppingturen just i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar