lördag, juni 07, 2008

Vad hände med våren?

Det sa bara svosch o så var den över. O så vart det sommar. Bara så där. Riktig högsommar med strålande sol o en massa värme. Nästan så man känner sig lite snuvad på den där riktiga sommarlängtan som brukar göra sig påmind vid den här tiden på året. Men man ska inte klaga.


Vår, eller sommar, eller vad det nu är så har jag iallafall fått mina fiskar varma. Längtan efter ett hus är över. Papprena är skrivna o nu är det bara allt det praktiska kvar.

Lägenheten är ute för försäljning. Lite sent om man tänker på att det snart är midsommar. Men är det inte alltid så? När saker händer så händer de i en rasande fart. I två veckor har vi kånkat kartonger, tvättat fönster, bättrat väggar o gud vet vad. Passbitarna i köket kom upp i en rasande takt, akvarieväggen miste sitt akvarium o min pelare blev plötsligt färdig i ett huj. Stylad o klar. Det är så att man knappt vågar röra sig innan visningen i morgon. Har säkert dammsugit golvet tre gånger i dag, tycker jag ser dammkorn vart jag än tittar.

Det vart fantastiskt bra bilder tagna. Det är lite skumt, vi som slet så dant efter att vi köpte lägenheten, i 6 månader renoverades det. Vi har liksom vant oss, o när man så ser på bilderna i annonsen känns det skumt. Som att den faktiskt inte är helt standard. Att de extra finesserna o grejjerna vi gjorde syns. Den ser onekligen smaskig ut på bilderna.

Nu hoppas vi bara att försäljningen flyter smidigt. Själva drar vi i morgon, ett par timmar innan visningen, till Las Vegas. Jag på konferens o mannen ska jobba på att göra oss rika är det tänkt. En vecka i Vegas. Inte dåligt. Mitt under försäljningen är kanske inte den bästa timingen, men som sagt, när det händer så händer det i en rasande takt.
Så "See u in Vegas"!
Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar