torsdag, november 08, 2007

Herregud, snart är klockan Sju...

Och jag är kvar på jobbet. Ensam i mörkret med regnet utanför. Huah!

I Söndags var jag med Mamsen på Hantverksmässan i Sollentuna o såg exakt samma saker som förra året. Hur vore det med lite nytt, lite inovation? Om jag missar den nästa gång kommer jag inte att falla ner på knä i gråt, det kan jag lova. Det bästa med hela utflykten var Mamma.

I går var det första dagen på en spännande kortkurs i Hattmakeri. 2 tillfällen, i helgen, återstår. Fy vad spännande att forma kullar, brätten o hela fadirutten. Har bestämt mig för att inte ödsla tid på dekoration, utan jobba på som fasiken för att hinna med att skapa så många olika hattar som möjligt. Det är inte precis någon lek o jag är rätt tacksam att jag jobbat en massa i ull tidigare. Att ånga, töjja, banka och klappa ligger liksom kvar i händerna sedan den där fasansfulla herrkostymen man var tvungen att sy i gymnasiet. Det är spännande så det pirrar i magen att lära sig något helt nytt, o det bara funkar. Det blir bra, det blir snyggt o det blir rätt.

Så nu är det bara att vänta till helgen....under tiden är det dax att dra sig hemåt-det är ju ändå Torsdag o hårtvättardag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar