onsdag, december 05, 2007

Bara regn...

Utanför fönstret till kontoret. Det ömsom duggar, ömsom vräker ner. Vad hände med vintern, med snön, med kalla öron o fingrar?
I fredags trippade jag till Grönans julmarknad o tittade i deras julbodar för att kolla in läget med lite polare. En del pyssel, glögg, pepparkakor o annat gott fanns att smaka, köpa o förkovra sig i. Kom hem med angora-sockar o en påse bagels som till min fasa visade sig innehålla russin.


Lite lotter vart det (självklart ingen vinst för mig men för en i sällskapet som fick knata runt med sin enorma Toblerone resten av kvällen-ha!). Lite åkattraktioner öppna (självklart inget för mig pågrund av den överhängande spy-risken som karuseller innebär) men supertrevligt var det o en hel del varm choklad med vispgrädde vart det.

Mina hattar, mössor o vantar var uppställda i butiken närmast den stora utgången vid den stora entren. På bilden markerat med en röd stjärna, så att ingen missar :) Så nu håller jag tummarna för att det blir en del sålt.

Annars har ljusstakar o stjärnor åkt fram i fönstrena hemma.
Akvariet ska bli jultavla o väntar på mossa, tomtar o flugsvampar. Det är tur att vi inte har några fiskar i. Julgranen ska dekoreras i ny färg, silver, o står inpackad i gladpack i hallen o väntar. Det är lite kul med de här veckorna före jul, lite mysigt i mörkret. Fast snön hade onekligen kantat mörkre o tillfört ytterligare en mys-dimension till det hela...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar