söndag, september 02, 2007

Så bidde det September...

Oundvikligt kommer kylan, blåsten o mörkret. Regnet fanns ju tidigare, så det känns numera som en agmmal god vän.


Det var lite fint väder i går, märkte jag i min ilfart till Kreatima. Ibland är jag lite lustig. Har haft MF (MakeFritt) i helgen o drömde natten till Lördagen om att jag målade tavlor.
Inte i mina vanliga vattenlösliga tusch/akvarell färger, utan på riktigt. Direkt på duk med färg i tub.
Så till morgonkaffet lusläste jag mina målarböcker o beslutade mig för att testa att måla i akryl. Efter mina småövningar i olja har jag kommit fram till att det inte är mitt favvo sätt. Det luktar, det klibbar, jag får mer färg än på mig själv av någon konstig anledning, o det torkar aaaaldrig.

Så här är resultatet av helgens akrylövning, so far. Exprimenterar med färgpaletten, toningar o sånt. Det är verkligen helt nytt det här. Bara att måla på duk istället för papper är sjukt annorlunda. Nu gäller det bara att inte ge upp, att slutföra o prova andra metoder, dukar, penslar o tekniker i färgen.


Keep the spirit up...

Nu är det film på tv...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar